ALADINOVA SVETILKA
Dolžina poti
34,6
Dolžina poti 34,6 km
Časovni obseg poti
02:30
Časovni obseg poti 02:30
Največja strmina vzpona[%]
7
Največja strmina vzpona: 7 %
Največja strmina spusta: 7 %
Povprečna strmina vzpona: 6 %
Dolžina vzponov nad 5%: 5,50 km
Najnižja točka poti: 300 m
Najvišja točka poti: 650 m
Višinska razlika: 819 m
Poraba energije
5087
Poraba energije za moške: 5087 kJ (1215 kcal)
Poraba energije za ženske: 4145 kJ (990 kcal)
Težavnost poti
Težavnost poti: Zahtevna
Kvaliteta podlage
Kvaliteta podlage: Mešanica
Primerno kolo: Treking kolo
Kratek opis

Zelo privlačna in nekoliko zahtevnejša pot nas vodi od Podutika do obrobja Ljubljanskega barja in doline reke Gradaščice, od koder se nato vzpnemo do Toškega čela. Potem se nekaj časa vozimo po hribih na vzhodnem koncu Polhograjskih Dolomitov, pred Katarino pa se strmo spustimo v dolino potoka Malveščica in skupaj z njim pri Mednem dosežemo reko Savo. Od Mednega naprej nas pot vodi ob vznožju hribov skozi primestne vasi nazaj do Podutika.
Oblika poti na karti zelo spominja na risbo duha oziroma njegove svetilke iz pravljice o Aladinovi svetilki.
Pot poteka po eni najlepših gričevnatih pokrajin v Sloveniji, edinstveni zaradi čudovitih razgledov, še posebej v popoldanskem času. Poleg razgledov nežne kolesarske duše razveseljuje opazovanje bogatega rastlinja (predvsem travnikov z množico pisanih travniških cvetlic), kulturnih posebnosti in seveda (pa ne nazadnje) tudi kulinaričnih dobrot, ki jih ponujajo številne gostilne ob naši poti.

Potek

Podutik – Grič - Brdo – Bokalce – Stranska vas - Preval – Toško Čelo – Topol – Babni Dol - Golo Brdo – Seničica – Medno – Stanežiče – Dvor – Gunclje – Šentvid – Pržanj – Dolnice – Glince – Podutik

Nižinski uvod v ...
Namenjeni smo v Polhograjsko hribovje, kar seveda pomeni tudi vožnjo v strmino, zato je dobro, če se najprej nekoliko ogrejemo in si privoščimo malo »sprehajalnega« nižinskega kolesarjenja, po katerem bomo pripravljeni tudi na večje napore. Začnemo v Podutiku, ki smo si ga izbrali za izhodišče poti (avto – če smo se seveda pripeljali z njim –, lahko pustimo na manjšem parkirišču pri kamnolomu v bližini končne postaje mestnega avtobusa številka 7). Medtem ko se razgibavamo in ogrevamo za kolesarjenje, si lahko ogledamo staro zidano apnenico , ki jo je leta 1875 postavil kamnosek Lovrenc Vodnik iz Podutika. V njej so žgali apno iz apnenca, ki so ga lomili v sosednjem kamnolomu, ter z njim oskrbovali Ljubljano in okoliške vasi.
Od kamnoloma poženemo kar po glavni cesti skozi Podutik proti Ljubljani in nekaj deset metrov za samopostrežno trgovino zavijemo desno mimo picerije Etna , v kateri se bomo verjetno raje okrepčali po zaključku poti. Sedaj vozimo v strnjenem naselju po cesti, ki se malo naprej slepo konča, zato moramo že pred tem na levi poiskati vzporedno. Najbolje je, da to storimo na prvem spodobnem levem odcepu, ki je približno 250 metrov oddaljen od samopostrežbe. Tako pridemo na Mladinsko ulico in ji sledimo med travniki vse do Griča, kjer sta Policijska postaja in Avtocestna baza . Obe pustimo za seboj in zapeljemo do semaforskega križišča, ga prečkamo in mimo trgovskega centra pridemo do krožišča nedaleč stran.
Pot nadaljujemo na drugi strani krožišča, desno mimo doma upokojencev v smeri proti Bokalcam. Spustimo se po klancu navzdol mimo nekoč lepega, a danes žal precej zanemarjenega gradu Bokalce. , . Zdaj smo na dnu Aladinove svetilke in če bi lahko podrgnili po njej, bi si najbrž zaželeli, da bi gradu kmalu zasijal v nekdanji lepoti.

... asfaltne in druge ride ...
Pod gradom je križišče, kjer zavijemo desno na zelo prijetno in komaj kaj prometno asfaltno cesto, po kateri se v senci dreves in ob skrivnostno žuboreči Gradaščici pripeljemo do Stranske vasi . V križišču z glavno cesto gremo naravnost in malo desno, cesta pa nato zavije še bolj desno v Čepsko dolino. Na koncu ceste se začnejo ovinki in kar spodoben klanec. Označen je sicer kot 9-odstotni, a se zdi strmejši. Na vrhu nas čaka Preval – dobesedno in z veliko začetnico. Če bi ga prečkali, bi se spet pripeljali v Podutik, vendar današnje poti ne nameravamo končati tako hitro, zato zavijemo levo proti Toškemu čelu. Po krajšem ravnem odseku za spomenikom kurirjem spet zagrizemo v kolena. Vse do vrha pelje dobra asfaltna cesta, a je razmeroma strma in predvsem ob koncih tedna precej prometna, saj jo zlasti ob lepem vremenu zasedejo večje ali manjše skupine obiskovalcev, med katerimi je daleč največ pešcev. Tistim med nami, ki jim je to morda nadležno, priporočamo strpnost ter zmerno uporabo zvonca. In da ne pozabimo: če v hribih koga srečamo, se spodobi, da ga pozdravimo. Ko s potnim čelom prikolesarimo na Toško čelo, si lahko oddahnemo in se osvežimo v katerem od tamkajšnjih gostišč . Lahko zavijemo še do lovske koče, zagotovo pa bomo vrgli kakšen pogled »izpod čela«, Toškega seveda, na našo prestolnico , potem pa spet na kolo in proti Topolu gremo!

... skozi krajinski park ...
Asfalta kmalu zmanjka , in znajdemo se v krajinskem parku Polhograjski Dolomiti. Makadamska cesta je dokaj urejena, a ob lepih popoldnevih bomo morali med vožnjo ves čas paziti na sprehajalce. Kolesarimo gor in dol (bolj prvo kot drugo) in se izogibamo poškodovanim delom cestišča na klancih – hudo zna biti predvsem po močnih nalivih. Peljemo se mimo več kamnolomov apnenca , ki je tu tako krhek, da se kamnina sama od sebe drobi v pesek, ki ga potem uporabljajo za krpanje lukenj na cesti. Okolica je izredno lepa in oči nam med vzponom počivajo na zelenju bujnih gozdov in s cveticami okrašenih travnikov . Lepota ublaži tegobe, a vzponov imamo že rahlo dovolj, zato se med sopihanjem pridušamo: »Da bi se ti klanci že enkrat končali!«, kar verjetno šteje kot naša želja duhu iz Aladinove svetilke.

... mimo skrivnostnega gradu ...
Želja se nam bo kmalu izpolnila. Nenadoma se odpre pogled proti zahodu, proti Topolu, Katarini, Jetrbenku, Ljubljanskemu polju, ... Prišli smo pod vrh naše poti. Od tu dalje se bomo skoraj samo še spuščali. Iz pobočnega gozda pripeljemo na livado, kjer se začne asfaltirana cesta proti Topolu. Na grebenu sredi livade je križišče . Če bi zavili levo, bi prišli do Topola, mi pa zavijemo desno proti samotnim kmetijam na pobočju in naprej v dolino. Asfaltirana cesta se kmalu neha, le pri nekaterih kmetijah se še pojavljajo krajši odseki asfalta. Naravnost pred nami je stožčast hrib Jeterbenk , na katerem je nekoč stal grad vitezov Hertenberških.

... na počitek in domačo malico
Med travniki in mimo kmetij pod Jeterbenkom nadaljujemo pot po razgibani pobočni peščeni poti. Na razcepih med kmetijami moramo paziti, da ne zavijemo v hrib. Pobočna cesta postaja vse bolj strma, tako da moramo pošteno stiskati ročice za zavore. Dodatna previdnost na tem delu poti zagotovo ne bo odveč. Strma gozdna cesta je eden od glavnih razlogov, zakaj priporočamo, da bi po Aladinovi svetilki kolesarili v smeri urinega kazalca, saj ko na tej cesti pogledamo za hrbet, smo le veseli, da nam ni potrebno kolesariti nazaj v hrib. Med potjo navzdol se ustavimo in si privoščiimo dovolj časa za uživanje, tako v prelepih pokrajinskih razgledih kot tudi posameznih drobnih prizorih , iz narave, med vožnjo pa moramo pozornost nameniti predvsem poti pred nami, saj je prepredena z odvodnimi jarki , ki ob obilnejših deževjih preprečujejo preveliko odnašanje peska s strme ceste ob. Gozdna pot nas privede do travnikov v dolini . Kmalu pridemo do križišča z asfaltno cesto in tu je makadamskih poti zares konec. Na križišču zavijemo levo ter nadaljujemo do odcepa proti Slavkovemu domu. Malo pred Slavkovim domom se na gozdnem pobočju na nasprotnem hribu nahaja manjša kraška jama z nekaj sigovimi tvorbami. Za popestritev lahko za nekaj minut razjahamo svoje kolo in se podamo dvesto ali tristo metrov v hrib do vhoda . Jama ima nizek in strm vhod, ki je pogosto vlažen in blaten, zato za spust v njeno notranjost priporočamo uporabo varnostne vrvi.
Lepo obnovljeni Slavkov dom malo naprej ob poti je postojanka, ki jo lahko ocenimo kot zelo primerno mesto za okrepčilo, če smo ga seveda potrebni. Kakšna domača malica se zagotovo prileže, da ne omenjamo tiste tradicionalne ponudbe »belih ledvičk«, po kateri dom že dolgo slovi. S terase pod domom se nam odpira lep pogled na Polhograjske Dolomite, ki smo jih ravnokar zapustili.
Seveda pa ni nič narobe tudi, če kar takoj nadaljujemo vožnjo po cesti proti Seničici , in naprej do križišča pri manjšem mostu , kjer zavijemo desno in navzgor proti hotelu Medno . Tu se nam ob lepem vremenu ponuja čudovit pogled na griče, kjer smo pred dobre pol ure kolesarili, pa naprej vse do Triglava , ter čez Savo preko Medvod do Karavank in Kamniško-Savinjskih Alp, ki so pred nami kot na dlani.

Spremenimo smer – nazaj proti mestu
Mimo hotela pridemo do razcepa pred Mednim, kjer bomo zavili na desno – če bi šli naravnost, bi zapeljali na glavno cesto, ki je preveč prometna in za kolesarje nevarna. Nadaljujemo torej po ozki cesti skozi Medno in čeprav je na njej nekaj neprijetnih lukenj, je to še vedno veliko bolje kot kolona avtomobilov. Iz Mednega se po klancu, po ježi med zgornjo in srednjo savsko poplavno teraso spustimo med polja ter se preko mnogih grbin po dobrem kilometru vijuganja med njivami pripeljemo do naslednjega manjšega klanca, čez katerega se vzpnemo v Stanežiče . Še nekaj časa vozimo naravnost po glavni cesti, dokler se na vzhodnem koncu vasi ne pripeljemo do kapelice pred opuščenim peskokopom in pogledamo na desno. Tu med polji zagledamo kolesarsko stezo , malo naprej opazimo še lepo baročno cerkev. Zavijemo na desno na ozko dvosmerno kolesarsko stezo, ki je speljana tik ob lepo obnovljeni baročni cerkvi sv. Jakoba , . Nadaljujemo vožnjo, dokler ne pridemo do širše asfaltne ceste, kjer zavijemo levo proti mestu. Cesta nas pelje mimo Dvora in v dolgem levem ovinku mimo športnih igrišč za ameriški nogomet do Guncelj, kjer zavijemo desno proti vasi. V središču Guncelj si velja ogledati stare, lepo poslikane kmečke hiše iz zgodnjega 17. stoletja ter kapelico na križišču. Najbrž smo se že sprijaznili s tem, da brez grbin ne gre, zato pomirjeni zavijemo na Gunceljsko cesto in se prepustimo ritmičnemu valovanju. Da ne bi dobili občutka, da smo na barki sredi Jadrana, lahko med vožnjo pogledamo ali zavijemo na desno pod hrib, kjer so skakalnice Smučarskega društva Dolomiti , . Na njih so svoje prve športne korake naredili nekateri izmed najuspešnejših slovenskih smučarskih skakalcev.

Luknje v Šentviškem hribu
Iz Guncelj pridemo pri trgovsem centru Merkur nasproti gostilne Jelen. Pripeljemo se do Celovške ceste, kjer na križišču za avtobusnim obračališčem proge št. 1 zavijemo desno na dvosmerno kolesarsko stezo, ki vodi proti Šentvidu in naprej proti Ljubljani. Peljemo se skozi podvoz pod cestnim priključkom za Šentviški avtocestni predor in kmalu pridemo do centra Šentvida . Levo opazimo banko, župnijsko cerkev sv. Vida in osnovno šolo, mi pa zavijemo desno in takoj spet levo na Šentviško ulico, ki je vzporedna s Celovško, vendar veliko manj prometna. Dolgčas prežene zmeren klanec. Močneje stopimo na pedale in že smo na vrhu. Na drugi strani gre seveda spet navzdol, potem pa spet malo gor in malo dol. Na križiščih se držimo desne in vseskozi vozimo ob vznožju Šentviškega hriba po Podgorski cesti, dokler na koncu ne zavijemo desno na cesto Andreja Bitenca, ki nas skozi Pržan in čez avtocesto ter razložena zaselke Dolnic hitro pripelje do Glinc, kjer se začne krajši vzpon. V Dolnicah bi sicer lahko zavili levo na bližnjico proti Podutiku, ki vodi skozi lep hruškov drevored , a bomo raje peljali naravnost in se pred koncem poti še malo potrudili v manjši klanec.
Na vrhu klanca v gozdu zagledamo obvestilno tablo za Brezarjevo brezno, mesto, kjer so se po koncu druge svetovne vojne dogajali izvensodni poboji. Žrtev, vojakov in civilistov, je bilo okoli 800, njihovi posmrtni ostanki pa so bili kasneje preneseni iz brezna na skupno grobišče v sosednji Kucji dolini. Veliko Brezarjevo brezno je danes razglašeno za kulturni spomenik. Od ceste ni oddaljeno več kot 300 metrov, vendar je do njega treba peš.
Malo naprej je križišče, kjer zavijemo levo in se po dokaj strmem klancu mimo gostilne Kačji Dol in mimo avtobusne postaje spustimo do našega končnega cilja, ki je pri kamnolomu v Podutiku.
Dobro je šlo, kajne? Res ni čudno, da so tu že pred drugo svetovno vojno prirejali kolesarske dirke.

Oblika opisane kolesarske poti na zemljevidu spominja na svetilko iz pravljice o Aladinovi čudežni svetilki (Pripovedke 1001 noči). Podutik je na robu te čudežne svetilke in ko boste po končani poti stopili s kolesa, poglejte naokoli. Morda se vam tako kot Aladinu na koncu pravljice iz trave zasvetlika zlat prstan, ki izpolni vsako željo.

Sivi »gliničan«
V Podutiku ob izhodišču poti stoji stari kamnolomom , kjer so nekoč lomili znameniti apnenec »gliničan«, imenovan po naselju Glince. Kamen ni sicer nič posebnega – svetlo sive do temno sive barve, po kakovosti ne dosega podobnih apnencev iz Podpeči ali Lesnega Brda –, vendar je kljub temu odigral pomembno vlogo pri graditvi Ljubljane. Izkoriščali so ga že stari Rimljani, največ pa so ga porabili pri popotresni obnovi mesta, malo pred koncem 19. stoletja. V preteklosti je bil tudi sicer zelo priljubljen za stavbno okrasje, na primer vhodne portale ali okenske okvirje. V Podutiku se je zato razvila kamnoseška obrt in nekaj se je je ohranilo do današnjih dni. Kot posebno zanimivost naj omenimo, da je iz gliničana zgrajen osrednji most Tromostovja.

Apnenica v Podutiku
Pri kamnolomu v Podutiku stoji stara zidana apnenica , ki jo je leta 1875 postavil kamnosek Lovrenc Vodnik iz Podutika. V njej so kuhali apno iz apnenca, ki so ga lomili v sosednjem kamnoloma ter z njim oskrbovali Ljubljano in okoliške vasi. V apnenici so nekoč pridobivali žgano oziroma živo apno. Apnarstvo je še posebej cvetelo po katastrofalnem ljubljanskem potresu leta 1895. Z razvojem industrijske pridobivanja apna je apnarska obrt zamrla. Zadnjikrat so podutiško apnenico zakurili še po drugi svetovni vojni.
Postopek pridobivanja apna je bil naporen, ker je bilo treba v peči pred vsakim žganjem iz posebej obdelanih kosov apnenca izdelati obok nad kuriščem in nato napolniti apnenico s kamenjem do vrha. V peči je bilo več deset ton apnenca. Nato so pod obokom zakurili ogenj in kamenje kakšen teden dan in noč žgali na visoki temperaturi. Kalcijev karbonat (apnenec) se je pretvoril v kalcijev oksid oziroma žgano apno, ki so ga razvažali z vozovi do potrošnikov. Namenjeno je bil za izdelavo malte, boljše apno pa tudi za pleskanje sten v notranjih prostorih. Žgano apno kot tako ni bilo uporabno. Najprej ga je bilo treba zmešati z vodo, da so ob burni reakciji, pri kateri se je sproščala toplota, dobili gašeno apno (kalcijev hidroksid). Za najboljšo kakovost so ga pustili zunaj v posebnih jamah odležati več let, kar mu je dalo enakomerno, »mastno« strukturo.

Grad Bokalce
Njegovi začetki segajo daleč v preteklost – prvo kamnito utrdbo naj bi tu postavili že v 12. stoletju –, vendar se grad prvič omenja šele leta 1580 v neki kupoprodajni pogodbi. Od takrat je zamenjal številne lastnike, po drugi svetovni vojni pa je bil podržavljen. Pravijo, da je država slab gospodar, in v tem primeru ta trditev res drži. Ker se niso mogli domisliti ničesar boljšega, so grad namenili »kmetijski proizvodnji«. Pritličje so preuredili v upravne prostore podjetja Ljubljanske mlekarne, višja nadstropja v bivališča za delavce, okolico pa v pašnike za govedo. Tako je šlo nekaj časa, a ne prav dolgo. Mlekarne so se preselile na novo lokacijo, pašnike je zamenjala avtocesta, bivalni prostori pa so ostali obljudeni. Po osamosvojitvi Slovenije je bil grad v denacionalizacijskem postopku vrnjen zadnjim lastnikom, kasneje pa prodan zasebnemu investitorju, ki naj bi ga temeljito prenovil. Dogajalo se torej marsikaj, vendar je zob časa neusmiljen in grad še naprej propada . Nekoč bogat inventar so v preteklih letih raznesli na vse strani: Narcisov vodnjak z lepim kipcem Narcisa z grajskega dvorišča se, na primer, nahaja v Mestni hiši, znamenite freske so v Narodni galeriji, kje je ostalo premično premoženje, pa ne ve nihče.

Spomenik partizanskim kurirjem
Ko se konča kratka ravnina, na katero zapeljemo s Prevale, nas na desni pozdravi spomenik partizanskim kurirjem .
Spomenik stoji ob trasi transverzale Kurirska pot Dolomitov, dolge 25 kilometrov, v spomin na partizanske kurirje, ki so kot sestavni del informacijskega sistema slovenske partizanske vojske predstavljali pomembno vez med partizanskimi enotami in ostalimi organi NOG po celi Sloveniji. Organiziran je bil sistem kurirskih relejnih postaj, med katerimi so partizanski kurirji kljub naporom in nevarnostim, ki so jim grozile, izvrševali zaupane jim naloge, velikokrat tudi za ceno svojega življenja.

Grad Jeterbenk
Na hribu Jetrebenk (popačenka iz nemškega Hertenberg), je nekoč stal grad vitezov Hertenberških, ministerialov koroških vojvod Spanheimov. Ministeriali so bili pripadniki nižjega plemstva, ki so opravljali vojaško ali upravno službo za višjega plemiča; Spanheimi pa so bili tisti znameniti plemiči, ki so imeli sedež na Ljubljanskem gradu in so kot prvi uporabljali poznani grb s črnim, vzpenjajočim se panterjem na beli podlagi, za katerega so nekateri želeli, da bi postal državni simbol Republike Slovenije. Ker so Spanheimi ostali brez potomcev, je oblast nad njihovimi pokrajinami (vključno s Kranjsko) podedoval češki kralj Otokar II., s tem pa prevzel tudi omenjeni grb. A ne za dolgo, kajti v bitki s Habsburžani na Moravskem je bil ubit, oblast nad tem delom današnje Slovenije pa so prevzeli Goriški grofje in jo obdržali do leta 1335, ko je prešla v roke Habsburžanov. Grad Jeterbenk je bil v pisnih virih prvič izrecno omenjen leta 1252, zadnjič pa leta 1444, ko je bil že zapuščen. Prvotno stolpasto stavbo na vrhu hriba je v 14. stoletju zamenjala sodobnejša zgradba na gradišču pri cerkvi sv. Marjete v Žlebeh (na drugi strani hriba, ki ga vidimo pred seboj), vendar je bila kmalu opuščena, morda celo namerno porušena. Hertenberški so bili namreč roparski vitezi in prav mogoče je, da so jo skupili na enem od habsburških kazenskih pohodov. Poleg omenjene stavbe naj bi vitezi Hertenberški zgradili tudi stolp Nebovz (Nebojse), ki se omenja v ljudskem izročilu, vendar njegove dejanske lokacije še niso odkrili. Prav tako še niso odkrili zaklada, ki naj bi ga Hertenberški skrili pod gradom Jeterbenk.

Cerkev sv. Jakoba v Stanežičah
Cerkev je baročna. Zvonik je bil sezidan v letu 1681, oktogonalna ladja in kvadratni prezbiterij sta bila zgrajena leta 1721, vhodna lopa pa leta 1749. Obok v ladji je banjast, v prezbiteriju križni, notranje stene pa so bogato členjene z lizenami in venci. Glavni oltar cerkve je klasicistično delo Matevža Tomca iz leta 1856, štirje stranski oltarji pa so oblikovani v baročni tradiciji. Oltarja sv. Križa in sv. Florijana izhajata iz leta 1739, oltarja sv. Peregrina in sv. Lucije pa sta bila obnovljena v letu 1934.

Šentvid
Šentvid se v zgodovinskih virih omenja že v času Ilirov in Keltov. Skozi Šentvid je vodila pomembna tovorna pot, ki je povezovala Ljubljansko kotlino s Koroško. O tem pričajo številna rimska najdišča.
Med letoma 1408 in 1584 so Šentvid pogosto napadli in požgali Turki. Druga velika nadloga je bila kuga, ki je zlasti sredi 17. stoletja vzela veliko življenj. Zaradi kuge so se že sredi 16. stoletja mestne in cerkvene oblasti umaknile v Kamnik oziroma Gornji Grad.
Za krajevno zgodovino Šentvida je zelo pomemben vižmarski tabor 17. maja 1869 na Vižmarski gmajni, ki se ga je udeležilo okoli 40.000 ljudi iz vseh slovenskih krajev. Vodil ga je dr. Bleiweis. Za uspeh tabora je imel velike zasluge takratni šentviški župnik Blaž Potočnik. Na taboru so zahtevali avtonomno zedinjeno Slovenijo in enakopravnost slovenskega jezika.

Narava
Narava je te kraje bogato obdarila z gozdovi, v katerih so precej enakovredno zastopani iglavci in listavci. Po grebenih in zložnejših pobočjih v bližini naselij ter seveda v dolinah pa je veliko lepih travnikov, ki so zaradi manj intenzivnega kmetovanja ohranili svojo biotsko raznolikost.

Picerija Etna v Podutiku
Bolj kot na začetku poti nam bosta topla pica in hladna pijača prijali po prekolesarjeni Aladinovi svetilki.

Gostilna Pri Bitencu na Toškem čelu
Vzpon na Toško čelo je tako zahteven, da ga kolesar brez potrebne kondicije skorajda ne bo zmogel. Zato se po vzponu velja malo oddahniti in si v gostišču Pri Bitencu privoščiti čaj ali kavico. Če smo se poti lotili v nasprotni smeri urinega kazalca, se nam bo prilegla tudi kakšna domača jed, ki nam jo bodo postregli na terasi s čudovitim razgledom na Ljubljano . Ob hladnejših dnevih se lahko pogrejemo tudi ob pravi krušni peči.

Gostilna Dobnikar, Topol
Za mnoge izletnike, ki se v soboto ali nedeljo peš podajo na Katarino, je kosilo v gostilni Dobnikar že kar pravilo. Nikoli niso razočarani, posebej če imajo radi tradicionalne slovenske jedi. Tudi cene so primerne. Prostora je ponavadi dovolj, razgledi s terase pa poplačajo izletnikov trud.

Slavkov dom
Je primerna in mirna postojanka, kjer se lahko okrepčamo pred nadaljevanjem naše poti.

Hotel Medno
Poleg hotelskih sob nam hotel Medno, ki stoji tik ob naši poti, v svoji restavraciji ponuja vrsto okusnih jedi in pijač, s terase pred hotelom pa je ob jasnem vremenu prelep razgled na Julijske Alpe, Karavanke in Kamniške Alpe.

Gostilna Jelen, Vižmarje
Stara gostilna, ki je skupaj z lastniki doživljala vzpone in padce, je sedaj prenovljena in spet bogati gostinsko ponudbo Šentvida in okolice.

Šentviški predor
Še preden je bil odprt, je Šentviški predor vrsto let polnil slovenske medije, saj so gradnjo spremljale številne zamude, zapleti, podražitve in afere. Potem ko so predor po dolgih letih zidave vendarle odprli, se je kmalu začel rušiti strop, tako da so ga spet zaprli. Dragi Šentviški predor je bil v prvih letih večkrat zaprt kot odprt in med ljudmi so na njegova račun krožile številne šale, med drugim tudi ta, da bi mu koristila mineralna voda Donat. Po začetnih težavah je predor sedaj v glavnem odprt in želimo si, da bi bilo vedno tako, da bo na cestah v okolici Šentvida manj prometa in več prostora za kolesarje.

Po poteh roparskih vitezov
Dogodek sicer ni organiziran na določen dan v letu kot drugi dogodki, na primer, Potovanje od Litije do Čateža, a ima vseeno nekaj podobnosti z njim. Udeležence namreč na koncu poti med Žlebami in Jetrbenkom čaka knjiga, v katero se lahko vpišejo in s tem potrdijo prehojeno ali prevoženo pot. In verjemite, knjiga vsebuje že zajetno število podpisov.

Pot nas vodi tudi po makadamskih cestah (Toško čelo–Topol–Golo Brdo), ki so sicer vzdrževane, a se njihovo stanje po kakšnem močnejšem deževju hitro poslabša. Makadam je rebrast, prečni meteorni jarki pa so ponekod kar globoki in neprijetni za kolesarje, posebej če ti pod seboj nimajo gorskega kolesa.
Z gorskim ali dobrim treking kolesom je pot primerna za vse letne čase, le pozimi ob snežnih padavinah se lahko zgodi, da odročnejše ceste dlje časa niso splužene. Po dežju in v mokrem cestišču je asfalt v gozdu lahko zelo spolzek.